๐ŸŒธ SITI NURNADIERA HASHIM ๐ŸŒธ




Hatred
posted by ITSNDIERABEAR December 08, 2015 0 comments


ใ“ใ‚“ใซใกใฏ and assalamualaikum .

' apa benda hatred ni . Hat ? Merah ? '

Okay okay jangan pening pening fikirkan , mai nak terang . HATRED ni is a deep and extreme dislike . Nak senang hatred ni maksud dia benci . Ha dah faham ? Okay bagus .

Hatred ni muncul dalam jiwa seseorang bila dia tak suka tengok perubahan yang baik dalam diri kita . Bagi yang ada perasaan benci dekat seseorang , mai akak nak bagitau satu benda . Benci dekat seseorang tak bawak kesan baik atau buruk pun dekat orang tu . Hati hangpa yang terseksa .

K bohong lah kalau akak tak benci seseorang , tapi akak dah bertaubat k dik -- Ok cuba hangpa yang benci orang yang wujud dalam dunia hangpa p dekat satu sudut bilik ka ruang tamu ka dapur ka , hangpa p sandar dan duduk dekat sudut tu smbil hangpa peluk bantal ka tak pun peluk lutut dan pejam mata .

Cuba hangpa ingat balik muka muka manusia yang hangpa benci , yang sakitkan hangpa , yang hangpa meluat , cuba hangpa fikir , apa kebaikan hangpa nak benci depa . Apa kebaikan yang hangpa dapat ?  orang yang hangpa benci tu hidup dalam perasaan gembira ja . Yang terseksa sapa ? Hangpa yang membenci tu jugak . Hati hangpa yng sakit tengok dia bahagia .

Yang ada sifat membenci tu , cuba padamkan sifat tu dalam diri hangpa . Kalau hangpa bahagia untuk kebahagian orang lain , Allah akan bagi hangpa bahagia jauh lagi bahagia dari orang lain . Nak berubah memang susah tambah tambah kalau nak ke arah kebaikan . Tapi insyaallah , kalau kita bertekad dan bersungguh sungguh allah tolong kita . Marilh kita berubah bersama sama ke arah kebaikkan
Ehemm *senyum lebaq*




ร‚ยฉ 2014 - Layout created by nadiera hashim.
Do you know ? WE LIVE UNDER THE SAME SKY